niedziela, 7 lutego 2016

Miały być chruściki

Tłusty czwartek :) jak co roku chciałem zrobić pączki, ale większość zdecydowała, że chruściki.
Pączki każdy zjadł gdzieś na mieście, w szkole, pracy, świetlicy...


Tymczasem jak to u nas bywa ,,życie na gorąco"...
często jest tyle innych spraw, że ciasto trafiło do lodówki.


Jak widać, wszystko przygotowane: mąka 1 kg, masło 200 gram, jajka 2 i 8 żółtek,
 kwaśna śmietana 300 gram, cukier puder kilka łyżek, szczypta soli, wałek, mikser, olej, ocet...
  

Masło kroimy i dorzucamy do mąki.


Jajka i żółtka ubijamy z 3-4 łyżkami cukru pudru i szczyptą soli.


Po ubiciu, dodajemy mąkę z masłem, kwaśną śmietanę...


Miksujemy, potem wyrabiamy ręcznie i odstawiamy na pół godziny.

***
...tak jak już pisałem, chruściki będą kiedyś... :) i ciasto trafiło do lodówki


W piątek nie było już sensu piec chruścików, powstał więc placek jabłkowy.
Po rozwałkowaniu dosypałem cukier migdałowy i proszek do pieczenia.


Wyrobiłem ciasto, przygotowałem dwie  foremki i dodałem do środka mus jabłkowy.


Dodatkowo umyłem jabłka i wydrążyłem.


Jabłka pocięte w plastry, ułożyłem na wierzchu i posypałem cukrem cynamonowym.


Wstawiłem do piekarnika ... 180 st. C na 60 min


Wypiekł się bardzo smaczny placek jabłkowy  :)) każdy bierze dokładkę...


2 komentarze:

  1. Twoja kuchnia to żywioł. Miało być to, ale pomyślałem, że zrobię to, a w konsekwencji zrobiłem to :)))
    Super się czyta. I, jak widać na zdjęciach, zawsze wszystko pięknie wychodzi. Kuchnia pozytywnie zakręcona. Podziwiam i popieram :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje ! za fajny komentarz :)) To wszystko dzieje się tak jak w życiu...Nasza rodzina, to nie jest typowe 2+1 :), tylko dzieci są ze świata i każde przyniosło z sobą radości i troski :) ... nieraz trzeba wszystko rzucić, żeby działać na innych "frontach" życia :)) ... Każdy ma w życiu jakieś zakręcenie :) mniejsze lub większe :))) Dziękuję bardzo !... za "Podziwiam i popieram :))" Pozdrawiam !!!

      Usuń