poniedziałek, 25 kwietnia 2016

pyszne pierogi ze szpinakiem

Dzisiaj nie miałem pomysłu na obiad, no i zrobiłem pierogi :)
Szpinak, tak jak inne zapasy mam w spiżarni, więc bez wychodzenia do sklepu udał się fajny obiad.


Ciasto jak zwykle zrobiłem z 1 kg mąki, 2 jajek, 2 szkl. wody i 1 łyzki soli.
Do farszu oprócz szpinaku dodałem gotowane  ziemniaki, cebulę, czosnek,sól, pieprz ziołowy, jajko.


Ciasto wyrabiamy i odstawiamy  ... farsz przepuszczamy przez maszynkę lub używamy blendera...


Jak już jesteśmy przygotowani, wałkujemy, wykrawamy, nakładamy i lepimy pierogi.
 Ja oczywiście żeby pierogi były "męskie" robię je  bardzo duże :)


Dodatkowo po sklejeniu zawijam jeszcze zlepienie :)


Wstawiamy wodę, solimy i dodajemy trochę oleju.


Pierogi odkładamy...


...posypujemy mąką żeby nie wyschły.
Potem wrzucamy do gotującej się wody i po wypłynięciu czekamy 3 min i już :)


Wykładamy na półmiski, okraszamy i  można zajadać :)


Dla spóźnialskich musimy odsmażyć :) i takie są najlepsze ! Smacznego ! 


2 komentarze:

  1. Pierogi jak marzenie i jaka piekna falbanka. To chyba pierwszy Wasz post, ktory przeczytalam bez lezki w oku :-)
    Oj taka sentymentalna natura :-)
    Pozdrawiam cieplutko cala rodzine :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miły komentarz / jak zawsze / zapraszam na herbatę/kawę może pierogi jak będą akurat :))) Na poważnie, to jak będziesz w naszej Gdyni zapraszam !!! ... Wówczas proszę zadzwoń wcześniej, żebym był w domu, bo czasami jadę do mamy, albo na grzyby :) :) :) +48 575 151 500 :))) Pozdrawiam !!!

      Usuń