sobota, 9 kwietnia 2016

smaczne drożdżowe

Ciasto, które zawsze smakuje :) i nigdy się  nie nudzi ...


Ciasto drożdżowe klasyczne z jajkami,cukrem, masłem :)


Zrobiłem więcej ciasta, żeby wystarczyło dla domu i dla Babci :)


Podzieliłem na trzy części i upiekłem trzy różne drożdżówki.


Najmniejszy kawałek dostał do środka konfiturę śliwkową i zrobiłem przeplatankę.


Kolejne ciasto :)  podzieliłem i dodałem dżem z czarnego bzu, skleiłem.


Następnie zaplotłem gruby "koński" warkocz.


Ostatni kawałek okazał się taki duży, że nie wiedziałem jak go zmieścić do foremki :)


Wyjąłem więc większą okrągłą blaszkę, do pieczenia biszkoptów,
dodałem dżem z czarnego bzu, twarożek i cukier puder.


Gdy skleiłem ciasto, to musiałem wziąć jednak  foremkę do babki :) i dobrze, bo fajnie się upiekło.


Przygotowane ciasta włożyłem na 50 min do piekarnika i piekłem w 180 st. C 


Przez noc ciasta ostudziły się i nabrały tęgości.
Domowe ciasto polukrowałem, a dla Babci posypałem pudrem :)


Wszystkie ładnie wyrosły...  Polecam ! 


2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Witam- ja to na biegu tak robię :)
      Skład: 1 kg mąki, 50 g drożdży, 1 szklanka cukru, pół kostki masła 100 g, 4 jajka, 1,5 szklanki ciepłego mleka, szczypta soli.... do środka jakieś konfitury
      Przygotowanie: z ciepłego mleka, łyżeczki cukru i 4 łyżek mąki robimy w misce zaczyn, przykrywamy i sobie rośnie 10-15 min., do drugiej dużej miski wsypujemy przesianą mąkę, dodajemy szczyptę soli, cukier, jajka, masło pokrojone w kosteczki- to trzeba przemieszać łyżką i dodać wyrośnięty zaczyn. Wszystko wyrabiamy na jednolitą masę, którą przykrywamy na minimum 20-30 min. żeby podrosło, potem posypujęmy blat mąką i wyrabiamy ciasto, dzielimy na części - wałkujemy dość grubo i nakładamy dżem :) zwijamy- do blaszki i pieczemy w 180 st. 60 min.
      P.S. ciasto musisz czuć tzn. chodzi mi o konsystencję, która jest zależna np. od rodzaju mąki jak będzie za suche to można zawsze parę łyżek mleka dolać, jak za mokre to garść mąki można dosypać... to jest możliwe w każdą stronę :) Jak jesteś uczulona na mleko, to daj ciepłą wodę też robiłem i jest dobre, bez jajek też robiłem bo akurat nie było ale wtedy trochę więcej mleka dajesz...Ciasto jest fajne i zawinąć można różne rzeczy, można też nie zawijać, a dać na wierzch np. jabłuszka czy rabarbar :) albo śliwki.... Oj drożdżówek jest mnóstwo ;-) . Pozdrawiam !!!

      Usuń