poniedziałek, 13 czerwca 2016

domowe sushi

Japońskie roladki, zrobiły niesamowitą kulinarną  karierę na świecie:) 
U nas w domu też czasami się pojawiają, ale przygotowane są po domowemu:)


Potrzebujemy ryż, rybę, sos sojowy,ocet, trochę soli,..., ... i  algi morskie :)
Opcji jest bardzo dużo i warto spróbować, "nie taki diabeł straszny jak go malują"


Do zawinięcia sushi kupujemy gotowe suche glony/wodorosty morskie Nori :)
Zamiast świeżej ryby dałem paluszki krabowe, dla ostrego smaku dodałem chrzan.


Ryż ~200 g  zalewamy 4 szkl. wody, solimy, zagotowujemy i odstawiamy, żeby ryż sam "doszedł".
 Do ugotowanego ryżu dodajemy 1 łyż. sosu sojowego, 1 łyż. octu i mieszamy.


Nori wykładamy na matę, rozprowadzamy warstwę ryżu zostawiając kawałek na sklejenie.
Układamy pocięte paluszki i inne produkty :) zawijamy lekko dociskając palcami.


Żeby roladka się skleiła łączenie smarujemy lekko wodą i już:) 


Potem ostrym nożem kroimy na równe kawałki.


Wykładamy na półmisek i ozdabiamy :) 


Ponieważ wszystko robiliśmy w temp. 20 st.C , to przed podaniem na stół półmisek schładzamy w lodówce :)
  

Jeżeli zostały nam jakieś produkty, to możemy z nich zrobić sałatkę :)


U mnie za dużo nie zostało więc dodałem trochę żółtego sera i tak powstała sałatka krabowa.


Zawsze znajdą się amatorzy zarówno na sushi jak i na sałatkę :) 


Największym domowym zajadaczem i amatorem na wszystkie smaki jest Vera:)
Sushi, które degustowała znikało tak szybko, że zdążyłem zrobić tylko takie zdjęcie :)


Smacznego !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz