poniedziałek, 20 marca 2017

Bułki z makiem

Szybko, łatwo, pachnąco, smacznie i przyjemnie :)
 Tak można powiedzieć o domowym wypieku bułek :)


Najpierw robimy zaczyn: pół kostki drożdży, łyżka cukru, łyżka mąki, dwie szklanki wody...
przykrywamy i odstawiamy w ciepłe miejsce na 10-15 min.


Do przygotowanego zaczynu przesiewamy ~1 kg mąki, dosypujemy łyżkę soli,
 dwie łyżki octu jabłkowego i dwie łyżki oleju...


Wyrabiamy ciasto, żeby odchodziło od rąk i od miski :)


Odstawiamy na minimum 1/2 h do wyrośnięcia i potem lepimy bułki.


Wykładamy na blachę, smarujemy rozbitym jajkiem i posypujemy makiem :)


Potem rozgrzewamy piekarnik i nacinamy bułki....


Wstawiamy na 30 min. do piekarnika w temp. 200 st. C 


Tam bułki jeszcze podrosną i ładnie się upieką :)


Wyjmujemy i studzimy w koszyku, na kratce....


No i gotowe :) Smacznego !!!


8 komentarzy:

  1. Zgadzam się z tym co napisałeś.
    A wypieki wspaniałe!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ! Miłego dnia życzę :) Pozdrawiam ! Pachnący chlebem dom :)

      Usuń
  2. ja ciągle nie mogę "utrafić" w przepis na bułki ale z małą ilością drożdży i takich które dzień po upieczeniu będą mięciutkie :((( jeszcze najbliższe ideałowi są te z ziemniakami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...tylko te z ziemniakiem gotowanym są pulchne, to prawda :) ...została jeszcze bułka z wczoraj i twarda nie jest, ale też nie jest puszysta...a dodałem octu jabłkowego i on chyba trzyma "świeżość"... Może bułki po upieczeniu i wystudzeniu trzeba sobie zamrozić ...ale moich domowych nie mroziłem...

      Usuń
  3. Proszę powiedz ile drożdży tak dokładnie ,bo ja mogę mieć tylko drożdże babuni(a to takie małe pół kostki)i jaka mąka najlepiej,czy mogę wyłożyć blachę folią aluminiową?Nie piekłam jeszcze bułek,ani chleba-chciałabym spróbować,tym bardziej,że chleb tu,w Anglii paskudny,a polska piekarnia coś się popsuła.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam :) właśnie drożdże babuni stosuję i w Polsce kostka ma 100 g więc na 1kg mąki daję zawsze pół kostki 50 g :) Tak samo do chleba, bułek czy pizzy lub ciasta drożdżowego z kruszonką :) Blaszkę wysmaruj smalcem i posyp lekko bułką tartą, to chlebek ładnie się upiecze, można też wyłożyć papierem do pieczenia... folii raczej nie używam do pieczenia...tylko jak zabraknie mi smalcu lub papieru. Na początek wejdź w zakładkę pieczywo na górze strony i wybierz CHLEB ... http://chlebanaszego.blogspot.com/2017/06/chleb-pszenny-dokadny-przepis.html potem BUŁKI http://chlebanaszego.blogspot.com/2016/07/buki-ziemniaczane.html Pamiętaj, że każdy piekarnik piecze inaczej więc oprócz podanego czasu trzeba pilnować wypieków dopóki go nie poznasz...ja mam stary elektyrczny i podane czasy są dobre dla właśnie tego piekarnika...w gazowym może być krócej .... powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Upiekłam dzięki tobie pierwsze bułki w życiu :).Bardzo dziękuję,za przepis,jest prosty,zwięzły i nawet ja sobie dałam radę.Piekłam z połowy porcji,nie miałam octu jabłkowego,dodałam ocet z białego wina,mąkę typ 550,piekłam 22min. Wyszło 8 bułeczek,są pyszne,mięciutkie w środku.Czekam na opinię reszty rodziny,aż boję się że już będę piec do końca życia :).Następny etap-chleb:).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Superrrr Cieszę się, że przepis się przydał ... pozdrawiam <3

      Usuń