środa, 22 marca 2017

Chleb rozmaitości.

Chleb, który dzieci lubią bardziej niż bułki :) Co takiego jest w tym pysznym chlebie?...
Już podaję składniki na dwa bochenki foremkowe 30 x 11


Mąka typ650- 5 szkl., mąka żytnia typ2000- 1 szkl., drożdże 1/2 kostki, woda ciepła- 2 szkl.,
 cukier- 1 łyżka, sól- 1 łyżka, olej- pół szkl., ocet jabłkowy- 4 łyżki... i dodatki :
siemię lniane,  słonecznik, rodzynki, po 3 łyżki i mak do posypania.


Zaczynamy od zaczynu drożdżowego, do którego po wyrośnięciu dodajemy mąkę i pozostałe...
 Potem wyrabiamy ciasto, odstawiamy do wyrośnięcia i następnie zagniatamy 2 chleby.
 Wkładamy do foremek, czekamy żeby zaczęło rosnąć...rozgrzewamy piekarnik, do 200 st.C, 
Smarujemy chlebki rozbitym jajkiem lub wodą, nacinamy, posypujemy ziarnami i pieczemy
przez 50-60 min. w opcji góra/dół, po upieczeniu studzimy na kratce. 


Smacznego !!!

7 komentarzy:

  1. Pyszny!
    Sięgam po kromeczkę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Witam ! Dziękuję :) Proszę bardzo :) Pozdrawiam !!!

      Usuń
  2. Ale fajny - śmieciowy :) lubię takie. A u mnie rosną właśnie ciabatty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... ;-) ja mam dwa dzisiejsze już na kratce, białe pszenne z gotowanym ziemniakiem, makiem i siemieniem... z wczorajszych chlebów właśnie ostatnia kromka do Agnieszki trafiła... a ciabaty nie robiłem z 3 lata już ... Pozdrawiam !

      Usuń
    2. Polecam ten z surowymi ziemniakami - jest fajny

      Usuń
    3. Witam! ...nigdy z surowymi nie zrobiłem, więc wkrótce pewnie upiekę :) Dziękuję za propozycję :) Miłego dnia :) Słońce już jest, ptaki ćwierkają, dzieci szaleją przed wyjściem do szkoły ... bonanza :)

      Usuń
  3. https://www.blogger.com/profile/13402656121417208084 No wstawiłem do wyrośnięcia chleby z surowymi ziemniakami....ciekawe jak to wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń