piątek, 24 marca 2017

Chleb z surowymi ziemniakami.

Oryginalny przepis jest na zapiecekjagi.blogspot.com polecam zajrzeć :)
Znajdziecie tam również inne ciekawe przepisy :)


Mój chleb jest upieczony po mojemu :) ale inspiracją była wizyta na Zapiecku Jagi  :) 


Potrzebujemy 1 kg mąki 650, 1-2 szklanki mąki żytniej 2000, 2 szklanki ciepłej wody, 2 duże ziemniaki,
 1/2 kost. drożdży, łyżkę cukru, łyżkę soli, trochę nasion: mak, siemię, słonecznik...


Z wody, cukru, drożdży i dwóch łyżek mąki robimy zaczyn. Ziemniaki ucieramy na tarce i dorzucamy
 do przesianej mąki,tam też dodajemy sól i nasiona...ja dodałem o etap później :)


Gdy zaczyn wyrośnie po 10 minutach... dolewamy go do mąki z ziemniakami... i mieszamy,
 jak produkty się połączą wyrabiamy ciasto...dosypując mąki żytniej...


Po wyrobieniu odstawiamy do wyrośnięcia...minimum 30 min.


Jak ciasto urośnie  dzielimy je na 3 foremki keksówki :)


Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 50 st.C żeby podrosło / ~15-20 min.


Po tym czasie wyjmujemy, smarujemy jajkiem i posypujemy lub nie ....
Piekarnik nagrzewamy do 225 st.C  


Tak przygotowane chleby pieczemy 10 min./ 225 st., 10 min./ 200st., 40 min./ 180 st.
Jak po upieczeniu postukamy w spód chleba, powinien być głuchy odgłos:) 


Jeżeli nie ma takiego, to dopiekamy na kratce 5-10 min.


Wyszły 3 fajne, smaczne chleby, które znikają jak kamfora :) 


Smacznego !!! 

6 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. :) Dziękuję ! ...to oglądaj wpisy zaraz po śniadaniu:) wtedy apetyt tak nie szaleje :) Tak poważnie, to do dzieła...mąka jest? to już połowa sukcesu, trochę wody, czasu, drożdży i gotowe :) Pozdrawiam !

      Usuń
  2. Jaga się coś na zpiecku opierdziela............. :) chleb z surowych ziemniaków jest inny !!! Wilgotny ciężki i taki dobry

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...na zapiecku echo? :) chyba przesilenie wiosenne :) za dużo słońca i się w kuchni nie siedzi :) tylko "lata" tu i tam :) ...

      Usuń
    2. Poprawię się :) Słowo - a ja jak robię pierwszy raz coś z nowego przepisu to zazwyczaj nie umie użyć własnej inspiracji :)

      Usuń
    3. Ech z tymi przepisami :)....nie przejmuj się ja prawdopodobnie nie jestem normalny ;-)i często to słyszę...."bo ty nie jesteś normalny" :) :) :) i dlatego tak robię wszystko wg swoich widzimisię? ...może dlatego teraz jestem tym kim jestem :) Pozdrawiam !!!

      Usuń