środa, 7 marca 2018

Babka od Ani

..."Najlepsza babka,..."... puszysta, wilgotna, bardzo smaczna , taki był opis na fb.

Postanowiłem sprawdzić czy tak jest i upiekłem podobną, wg przepisu Anny Mulczyńskiej.

Dziękuję Aniu! ... tak jak opisałaś,  jest to bardzo dobra babka, którą ja teraz też polecam.


--


Teraz pokażę Wam, moją męską wersję przedstawionego przepisu i  również polecam.
Nie jest to aż taka ładna babka, ale bardzo smaczna i zniknęła u Nas w 10 minut.


--


Skład: 2 szkl. mąki tortowej, 2 łyżeczki proszku do pieczenia, 1 szkl. cukru, 4 jajka,
1/2 szkl. mleka,1/2 szkl. oleju, 1 cytryna, 1 cukier waniliowy, aromat cyrtynowy.
Masło 1 łyżka i bułka tarta 1 czubata łyżka, do przygotowania blaszki. 


Cytrynę parzymy,  na tarce ścieramy skórkę i wyciskamy sok...odstawiamy.Całe jajka i cukry
 należy wymieszać razem, do zgęstnienia na wysokich obrotach mikserem,przez około 5-7 min.,
 potem dodajemy kolejno mleko, olej, sok, skórkę z cytryny, aromat i przesianą z proszkiem mąkę,
 lekko jeszcze mieszamy około 1-2 min., następnie wlewamy masę do przygotowanej formy.
Pieczemy w funkcji góra/dół bez termoobiegu 170 st. C/ 20 min., zmniejszamy temp.
do 150 st. C i pieczemy "do suchego patyczka" 25-35 min. # zależy od piekarnika.


Po upieczeniu, studzimy ciasto i wystudzone dekorujemy lukrem...


Można dodać posypkę, kandyzowane skórki pomarańczy.


--

 
Smacznego ! 

7 komentarzy:

  1. Tak, znam ten przepis, tylko trzeba uważać, bo po dodaniu soku z cytryny masa się lubi sknocić. Mieszam zatem sok z mąką.

    OdpowiedzUsuń
  2. Upiekłam babkę dziś zgodnie z Twoim przepisem.Piekłam w formie prostokątnej babkowej,przed chwilą wyjęłam z piekarnika pięknie wyrosła,środkiem pękła tak jak powinna,o doznaniach smakowych napiszę potem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) przepis nie mój :) trochę może i zmieniłem... babka jest super :) pozdrawiam :) :) :) mój piekarnik jest dziwny i muszę zawsze pilnować ...

      Usuń
  3. W smaku przepyszna,pięknie wyrosła i taka lekka,ja mam dobry elektryczny piekarnik piecze super.Dziś piekę chleb ale z mojego przepisu na zaczynie właśnie rośnie i wykorzystam rozgrzany piekarnik i upiekę cebulaki wg Twojej receptury.
    p.s.jestem z Torunia zapraszam ponownie bo doczytałam o miłych odczuciach po wizycie w pięknym grodzie.Pozdrawiam serdecznie!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. :) cieszę się, że smakuje :) pozdrawiam :) :) :) Toruń nie daleko, więc zaglądamy co roku :) :)

    OdpowiedzUsuń