wtorek, 6 marca 2018

Surówka jak w barze u "Chińczyka"...

Smaczna surówka z kapusty, dobra na każdą okazję...obiad, kolacja, do pracy...


--


Skład: ~1 kg kapusty, 1 duża marchewka, 1 łyżka cukru, 1 kieliszek octu, 1/3 szkl.oleju,  1 łyżeczka soli i 1/2 łyżeczki pieprzu lub wg  uznania..
***opcjonalnie można dołożyć 1 dużą cebulę, ja zrobiłem wg życzenia bez.


Kapustę szatkujemy.


Marchewkę ucieramy na grubych oczkach.


Dodajemy wymieszane ze sobą przyprawy, wraz z olejem i octem.


Mieszamy wszystko razem dokładnie i przekładamy do miseczki.


Potem schładzamy i serwujemy na każdą okazję.


Smacznego !

16 komentarzy:

  1. Bardzo apetyczna propozycja :) uwielbiam kapustę pod każdą postacią :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzeczywiście wygląda jak u chińczyka! Zawsze bardzo mi smakuje ta surówka jako dodatek do ''chinola'', ale nie wiedziałam jak ją zrobić, u nich chyba znacznie więcej jest tego cukru. Pyszna propozycja! Zapraszam do mnie, może znajdziesz jakieś inspiracje https://feeleat.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... :) można dopasować smak przyprawami :) z cukrem różnie bywa :) w Warszawie więcej dodają jak pamiętam sprzed lat :) ...niż w Gdańsku gdzie byłem niedawno :) ale "chiniol" w barze to za dużo przy tym nie manewruje...ra szybko i prosto :) ... na stronkę zajrzę :)

      Usuń
  3. Ja dodaję więcej cukru - ma być wyraźnie słodko-kwaśny smak. Zamiast pieprzu dodaje się suszone, pokruszone chili - według uznania. Mam też zastrzeżenia do oleju - jakoś nie pamiętam, by Chińczycy go dodawali, a jeśli nawet - to w minimalnej ilości, by kapusta nie wydawała się taka "postna" ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) :) :) Gretings from Poland Mr. John :)

      Usuń
    2. Dzięki, pozdrowienia z Warszawy ;)
      Ale jadałem tę surówkę w różnych krajach - i oleju nie pamiętam ;)
      A pichcić chińszczyznę uczyłem się od Chińczyka z Hongkongu ;)

      Usuń
    3. John :) tutaj są pokazane tylko różne propozycje( nie jestem kucharzem) i od nich są możliwe odstępstwa, zmiany... :) :) :) w Polsce Chińczyków prawie nie ma ...bary są zazwyczaj wietnamskie i takie znam :) Surówka jest "jak u chińczyka" :)a gdy będę KIEDYŚ MOŻE w Hong Kongu, to zobaczę co tam w trawie piszczy :) :) :) A jak sobie przygotować kiełbasę możesz zobaczyć u mnie w zakładce "mięsa/ wędliny " :) :) :)

      Usuń
    4. Ja też jestem tylko kucharzem-amatorem, a twój blog kulinarny jest wspaniały i często tu zaglądam. Chińskiej kuchni uczyłem się od Chińczyka, ale nie w Polsce i nie w Hongkongu, tylko w RPA, dokąd uciekali przed przejęciem miasta przez Chiny. Nas, Polaków, zafascynowała kuchnia chińska, a chińskiego kucharza - nasza sałatka jarzynowa z majonezem, bigos i podobne przysmaki, więc wymienialiśmy się wiedzą i przepisami ;)
      A wracając do kapusty - główkę pekińskiej obieram z zewnętrznych liści (nigdy nie wiadomo, kto ją obmacywał), w całości kroję na 3-4 centymetrowe plastry, upycham je w słoju i zalewam marynatą z pół szklanki octu, szklanki cukru, oraz dwóch szklanek wody (do smaku, żeby ocet nie był zbyt gryzący). Zawsze dodaję ze 2-3 bardzo ostre suszone papryczki. Kapustę można jeść już na drugi dzień ;)

      Usuń
    5. ...INNA KAPUSTA INNY PRZEPIS :) :) :) być może zrobię taką i napiszę post " Surówka z pekińskiej od Mr.Johna "...czas, czas, czas,... leci jak wystrzelony z procy... jestem ciągle miesiąc do tyłu .... pomysłów nie brakuje, a nieraz zdjęć się nie zrobi, albo później nie ma kiedy ich poobcinać i wybrać ... Pozdrawiam i dziękuję za wizytę :) Zawsze otwarte, proszę korzystać... jak coś się spodoba, to śmiało... wszystko zrobione bez gotowania przy świecach itp. jak to bywa w gazetach :) i potem zrobisz a tu lipa :) :) :) .....

      Usuń
  4. Super surówka ale niestety za duzo jak dla mnie i meza. Myślę jakby przełożyć resztę do słoików i tak samo surowke z czerwonej kapusty to pasteryzowac tak normalnie jak inne ogórki itp nada sie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...do pasteryzacji trzeba by było zrobić zalewę... nie wiem spróbuj :) ale bez cudowania w lodówce można przechować sobie przez cały tydzień :) Najlepsza jednak będzie na świeżo...zrób z połowy składników :) :) :)

      Usuń
  5. ja robię podobnie, tylko, że marchew, por, zielony ogórek, papryka i chilli- wszystko kroję na zapałki. Jest chrupiące i może tydzień cieszyć przechowywane w lodówce.

    OdpowiedzUsuń
  6. Surówki...mogłabym jeść bez końca 😍

    OdpowiedzUsuń
  7. U chinczyka to sie daje ocet ryzowy cukier i olej i wszystko sie zagotowuje. Goracym zalewa kapuste. Mialam taki przepis i robilam. Tylko proporcje nie pamietam ale chyba wszystkiego po1/3szklanki.

    OdpowiedzUsuń