poniedziałek, 9 maja 2016

Niedziela zaczyna się w sobotę

Właśnie tak ! Udana niedziela, to.....,  wspólny rodzinny obiad,..., ale też koniecznie ciasto :)
Ponieważ drożdżówkę każdy u nas lubi i zawsze się udaje, tak więc nie ma wyjścia.


Ciasto robimy już wieczorem i wstawiamy do lodówki, żeby rano szybko ogarnąć same wypieki.
Zapachami z kuchni można obudzić nawet największych śpiochów, tak też było tutaj.


Pierwsze zrobiłem słodkie bułki z bananami :)


Potem szybko zakręciłem i upiekłem strucle z czarnym bzem


A jak piekarnik pracował i czekałem na ciasta,... to z nudów zdążyłem bułki ukulać :)
Mąka 1kg, drożdże 1/2 kostki, ciepła woda 2 szkl., 1 łyżeczka cukru, 5 łyżek oleju, 1 łyżka soli.


Później 25 min/ 185 st.C w piekarniku i mamy świeże, ciepłe, pachnące bułki na niedzielę :)
 Smacznego ! 

p.s. na ostatnim zdjęciu piątkowe wyroby Angeliki,
 precelki, olimpiady, korona, bagietka, nawet chłopek się upiekł :) 
  

2 komentarze:

  1. Wspaniałe bulki. Ja też robię drożdzówki gdyż są łatwe do zrobienia i można podać je w każdej porze dnia.Pozdrawiam.:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam! Dziękuję za odwiedziny i miły komentarz! Drożdżówki można podawać na szybko na sto sposobów :)
      Nie wiem jak to jest, że niektórzy boją się zrobienia drożdżówki :)) Pozdrawiam !

      Usuń