piątek, 26 stycznia 2018

Chleb z mąki Szymanowskiej 750

Super mąka Szymanowska i przepyszny chleb, polecam każdemu i nie jest to reklama.


--


Na 1 kg mąki potrzebujemy 50 g świeżych drożdży, ~500 ml ciepłej wody, łyżkę cukru, łyżkę soli.


Mąkę przesiewamy i dosypujemy sól.


Z wody, drożdży, cukru i dwóch czubatych łyżek mąki robimy zaczyn, który po wymieszaniu
przykrywamy i odstawiamy na 10-15 minut do wyrośnięcia, w ciepłe miejsce.


--


Potem zaczyn dodajemy do mąki i mieszamy około 2 minut.


Następnie wyrabiamy ręcznie 3-5 minut, przykrywamy i odstawiamy na 60 minut.


Gdy ciasto wyrośnie zagniatamy je lekko, dzielimy na części i wyrabiamy chleb.


Możemy znowu przykryć na 30 min. do wyrośnięcia albo od razu smarujemy chleby
 rozbitym jajkiem lub mlekiem, posypujemy nasionami i nacinamy.


--


Tak przygotowane pieczemy w 200 st. 50-60 minut.


--


Po wyjęciu, chleb studzimy i potem kroimy b.ostrym nożem.


Smacznego !

14 komentarzy:

  1. Biorę się za robienie .
    Ciekawe co wyjdzie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chlebek właśnie wylądował w piekarniku, zobaczymy jaki wyjdziesz :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja żona chlebek ten piecze już czwarty raz, po trzy chlebki na raz, chlebek jest pyszny, polecam

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaczęłam robić chlebek. Mam nadzieję że będzie pysznościowy.��

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam i ja. Wyszedł piękny i smaczny. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mi niestety nie wyszedł, chyba nie mam ręki do chleba

    OdpowiedzUsuń
  8. Mój wyszedł taki zbity, a nie puszysty. Może ktoś coś poradzi?

    OdpowiedzUsuń
  9. Użyłem jaja, skórka strasznie twarda wyszła. Ktoś ma może jakieś rozwią

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzień dobry dziś próbuję upiec chlebek tylko prosze o informacje jaka temperatura piekarnika odrazu 200 czy nizsza a piec w200 .Bardzo proszę o odpowiedzz możliwie szybko Dziękuję serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie się piecze ,wygląda pięknie

    OdpowiedzUsuń
  12. Niemam świeżych drożdży czy mogę użyć suszonych i ile?

    OdpowiedzUsuń