poniedziałek, 12 lutego 2018

Krówki mleczne

Bardzo prosty stary przepis, na pyszne domowe cukierki, które kiedyś nam babcie robiły.


--


Skład: 2 szklanki mleka, 2 szklanki cukru, 100 g masła, cukier waniliowy/migdałowy.
Wszystko razem gotujemy ~60 minut, na małym ogniu, mieszając.


--


--


--


--


Gdy gotująca się masa dojdzie do gęstości ~budyniu, wówczas zestawiamy z grzania i na 
boku jeszcze chwilę 1-2 min. mieszamy, żeby nie było bąbli i ewentualnie pianki.


Tak przygotowaną masę przelewamy do blaszki 25cm x 15cm wyłożonej papierem.
Potem całość studzimy i wstawiamy do lodówki na 5 godzin, a najlepiej na całą noc.
Ja kroiłem po 3 godzinach, bo mali domownicy nie mogli dłużej wytrzymać :) 


--


--


Po wyjęciu z lodówki, kroimy ostrym nożem.


Następnie możemy popakować w celofanowe papierki i już.


Smacznego ! 

42 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. ;-) ... dziękuję :) Pozdrawiam i polecam :)

      Usuń
    2. Czy te krówki to ciągniki czy takie suche ? Uwielbiam krówki...

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. :) oj magiku :) pozdrawiam :) zaraz będziesz pościć, to się wyrówna :) jak wiesz sklepowe są tuczone aspartamem i innymi dobrami...więc warto :)

      Usuń
  3. Mniam ☺
    Dziękuję za przepis ☺

    OdpowiedzUsuń
  4. co tam kalorie, raz się żyje :) od czasu do czas taki cukierek nikomu nie zaszkodzi :)

    OdpowiedzUsuń
  5. No i ślinka poleciała, a dzieciństwo się przypomniało. Robiło się takie krówki w różnych wersjach, dodawało się mak lub kakao, lub takie bez niczego...mmm pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  6. 60 minut cały czas mieszać? Zwariować można :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) możesz nie mieszać, ale co potem zrobisz z garnkiem ? Ja mieszałem i dobrze wyszło :)

      Usuń
    2. to jest jak kajmak, nie trzeba mieszać cały czas. moja mam jak gotowałam kajmak przez chyba 2 godziny na bardzo małym ogniu to mieszala tylko czasami i nic sie nie przypalało

      Usuń
    3. ....całe życie się człowiek uczy :) dziękuję i spróbuję :) Pozdrawiam :)

      Usuń
    4. Zrobilam dwa razy. Pierwszy raz za dlugo gotowalam bo byly tak kruche ze pokroic sie nie daly. Drugi raz wyszly ciagnace pyszne. Wystarczy mieć dobry garnek z grubym dnem i nie trzeba tak mieszać ciągle, i wysoki bo trochę do góry kipi, podczas gotowania. Mi około 40 minut to się gotowalo.

      Usuń
  7. Gotuję i gotuję, już prawie 3 godziny a tu nadal nie gęstnieje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...coś nie tak poszło, normalnie pomiędzy 59-65 minut gęstnieje... może za duży ogień nie wiem ...ja dzisiaj robiłem 5 godz. temu czekoladowe i w 65 minucie dodawałem kakao....

      Usuń
    2. Doprowadziła do wrzenia, a później na małym ogniu redukcja i tak 2-3 razy. Po 2h sytuacja można powiedzieć uratowana, choć okaże się po zastygnieciu. Obawiam się ze będą kruche raczej. Dam znać :))

      Usuń
    3. ... raczej kruche wyjdą, bo tak też wynikało z komentarzy na fb, że przy dłuższym czasie kruche wychodzą...

      Usuń
    4. Najlepiej żeby mleko nie było uht bo wtedy problem z gęstnieniem/zastyganiem.

      Usuń
  8. Najważniejsze, czy one są takie ciągnące???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...moje były ciągutki :) ale z kilkudziesieciu komentarzy na fb 2 x ludziom wyszły kruche :) ...

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję za odpowiedź moja córcia uwielbia ciągutki i jutro zrobię jej niespodziankę. Pozdrawiam

      Usuń
  9. Cudowne są :D Uwielbiam domowe krówki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. witam, a margaryna da radę? Czy musi być koniecznie masło?

    OdpowiedzUsuń
  11. Mniam wlasnie robie 😍😍

    OdpowiedzUsuń
  12. Smaki dzieciństwa 👌👌👌😍

    OdpowiedzUsuń
  13. Pycha tylko czas gotowania powinien być max 50 minut.

    OdpowiedzUsuń
  14. Mnie nie zgęstniały musiałam wylać

    OdpowiedzUsuń
  15. Brak gęstości...to jakie mleko jak nie uht????nawet ciagutki nie można z talerza zabrać...tylko smak idealny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mleko powinno być świeże, takie z butelki a nie z kartonu

      Usuń
  16. robię po raz drugi, pychota, będę dłużej gotować może wyjdą kruche ? (takie lubimy)

    OdpowiedzUsuń
  17. Po godzinie wcale nie zgęstniało, poczekałam jeszcze jakieś pół godz.i dolałam 100 ml śmietanki 30% - udało się, ale wymagało to poświęcenia 2,5 godz.stania i mieszania!

    OdpowiedzUsuń
  18. Spróbuję zrobić,proste składniki mam zawsze w domu. A mleko prosto od krowy.

    OdpowiedzUsuń
  19. Kupiłam krówki ale kruche czy można z nich zrobic żeby były klejące

    OdpowiedzUsuń
  20. Każdy chyba uwielbia krówki :) Ja na swoim ślubie w ramach podziękowań wręczyłam gościom krówki ślubne zapakowane w woreczki. Wszystkim spodobał się ten upominek, krówki były przepyszne także polecam kazdemu :)

    OdpowiedzUsuń