sobota, 17 lutego 2018

Rolada z boczku

Rolada z boczku, przyprawiona klasycznie i upieczona w piekarniku.


 --


Skład: boczek 1,3-1,5 kg, sól ~1 łyżka, czosnek 1 gł. , majeranek 1 czubata łyżka, 
pieprz ziarnisty 1 łyżka, smalec ~70 g, papryka w pr. 1 czubata łyżeczka.



Umyte i osuszone mięso, kroimy wzdłuż  na pół, ale nie do końca.
Wówczas uzyskamy fajny cienki płat mięsa do przyprawiania i zawijania.
Solimy z dwóch stron i czekamy 2-3 minuty jak mięso się "spoci"


Potem posypujemy rozgniecionym pieprzem.


Następnie posypujemy majerankiem, uprzednio ucierając go w dłoniach.


Na końcu przyprawiania wyciskamy czosnek.


Tak przyprawiony boczek rolujemy i przewiązujemy.


--


--


Związany boczek posypujemy papryką i przekładamy do naczynia z tłuszczem.


Pieczemy w 200 st.C / 75 minut pod przykryciem.


Potem 15 minut bez pokrywki.


--


--


Po upieczeniu studzimy, potem odsączamy i chowamy na noc do lodówki.


Serwujemy na zimno, przy różnych okazjach: śniadanie, kolacja, przyjęcie.


Smacznego ! 

5 komentarzy:

  1. Ostatnio zrolowany boczek gotowałam na parze, zamiast pieczenia. Wyszedł bardzo fajny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam,ponownie zawitałam na Twój blog tym razem zainteresowana jestem boczkiem.Bardzo ciekawy przepis z tym przecięciem boczku,faktycznie jest wtedy cieńszy i łatwiej rolować.Kupiłam dziś podobny kawałek boczku jaki jest u Ciebie na zdjęciu i szukam propozycji jak go zrobić.Mam pytanie kiedy mam go przyprawić by upiec go w sobotę,chciałabym by był w środku zaróżowiony i jeszcze jedno pytanie wg którego z boków go zwijać.Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. .... hej :) jeżeli chcesz go jeść na zimno, to upiecz 12 h wcześniej, jak na ciepło, to po upieczeniu nie wyjmuj go od razu -odczekaj...15-20 minut i potem można kroić :) Po przyprawieniu można upiec od razu, ale też nie zaszkodzi mu pobyt w lodówce... Ja zwijałem od strony krótszego boku tzn. nacinałem wzdłuż długiego ....widać na zdjęciach... Pozdrawiam

      Usuń
  3. Dzięki serdeczne za odpowiedź,wiedziałam że można na Ciebie liczyć!!!!

    OdpowiedzUsuń