poniedziałek, 27 lutego 2017

domowy schab na kanapki

Jak zawsze proponuję domowe wyroby dla każdego :)


"dla chcącego nic trudnego"


Schab płuczemy w zimnej wodzie i osuszamy.
Niepotrzebne skrawki musimy odkroić i przeznaczyć np. na kliknij tutaj


Do przyprawienia 1 kg mięsa potrzebujemy: łyżkę soli peklującej, łyżkę soli, dwie łyżki cukru,
pozostałe przyprawy wg uznania ...czosnek, pieprz,  papryka, oregano....


Najpierw przyprawiamy solą i cukrem...


...potem wcieramy czosnek i na końcu pozostałe przyprawy.


Tak spreparowany schab wkładamy do lodówki na 36-72h zależy kiedy chcemy go sparzyć...
gdy jest w lodówce i puszcza soki, to wycieramy papierem i przewracamy na druga stronę.


Po peklowaniu parzymy :) gotujemy wodę i wkładamy mięso... gotujemy na małym ogniu 10 min
i wystawiamy do ostudzenia, po tym czasie razem z mięsem gotujemy znowu, do czasu 10 min.. 


Teraz po wystudzeniu wyjmujemy schab do osuszenia i wkładamy do lodówki  na 12 h
Jeżeli ktoś nie wytrzyma żeby tak długo czekać nie zdziwię się :)


Domowa wędlina jest krucha i soczysta... możemy sobie zamrozić lub zajadać od razu :)
Smacznego !!!





22 komentarze:

  1. witam dobry pomysł przyda się przepis na święta pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam ! Dziękuję, to jeden z wielu przepisów krążących w internecie... na pewno na święta ale też na każdy dzień :)Można zapeklować mniejszy kawałek :) Pozdrawiam !

      Usuń
  2. świetny pomysł ja zawsze tylko pekluję 3 dni i zajadam jako "łososiową" ale teraz zaszaleję na święta :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam :) ...ja miałem zrobić suszony schab ale okazało się, że nie ma w domu zapasowych pończoch i wrzuciłem na zaparzenie. Akurat te dwa miałem właśnie podsuszyć i tak jak piszesz po 4 dniach wiszenia w suchym i przewiewnym miejscu można już zajadać jak łososiową a później jak suszony schab ... Ważne, że znany jest skład :) bo jak patrzyłem na sklepowy to jest bardzo bogaty... ..."Mięso wieprzowe, sól, izolat białka sojowego, białko zwierzęce, stabilizatory E 450, 451, 452, 331,
      substancja zagęszczająca E 407, malto dekstryna, przeciwutleniacze E 316, E 300, wzmacniacz smaku E 621,
      regulatory kwasowości E 326, E 261, hemoglobina, przyprawy, aromat, substancja konserwująca E 250, barwnik E 120..." ...Pozdrawiam !

      Usuń
    2. A można wiedzieć jak pani pekluje - żeby uzyskać smak i wygląd "łososiwej"

      Usuń
    3. Witam :) Pytanie chyba do Izy, ale jest to u mnie na blogu więc może cos podpowiem.... Sposobów jest b.dużo jednak najprościej to zapeklować tak jak to przedstawiłem powyżej i zamiast sparzyć...mięso przekładamy do podkolanówki, zawiązujemy i wieszamy w ciepłym i przewiewnym miejscu... po czterech dniach możemy zajadać łososiową .... sa to wędliny dojrzewające, więc w następnych dniach smak i wygląd będzie się zmieniał...warto spróbować. Tak jak już pisałem można poszukać w necie przepisów lub u mnie na blogu proszę zajrzeć na wpis schab suszony...Pozdrawiam ! http://chlebanaszego.blogspot.com/2016/12/suszony-schab.html

      Usuń
  3. A sól peklująca to saletra ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, peklosól nadaje kolor i trwałość...To nie jest saletra.
      http://swojskiwyrob.pl/do-peklowania/28-peklosol-sol-azotynowa-1-kg.html
      Skład: sól kuchenna NaCl i NaNO2 azotan w ilości 0,5-0,6% na 1 kilogram masy mieszanki.
      Ten przepis można robić na samej soli kamiennej z Kłodawy nie jodowanej lub na morskiej nie jodowanej, bakterie nie lubią czosnku, jałowca itd. Pozdrawiam !

      Usuń
  4. mam pytanie bo nie wiem czy dobrze zrozumiałam: za pierwszym razem wkladam schab do wrzatku i gotuje przez 10 minut , studzę i właśnie, czy znowu doprowadzam do wrzatku nie wyjmujac schabu i od zagotowania znowu gotuję 10 minut? Chciałabym to zrobić ale zupełnie nie wiem jak.
    Barbara (bbkb)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu wszystko jest opisane :) :) :) Zrób to tak jak piszesz - nie wyjmując schabu...studzisz minimum 6 h ze schabem w środku, bo wcześniej nie wystygnie,( chyba, że do mroźni wstawisz ) potem razem ze schabem gotujesz tzn. jak masz palniki w skali 1-10 gotuj na 6 :) i jak zacznie pyrkać policz 10 minut i już. Odstawiasz do wystudzenia i potem wyjmujesz i osuszasz ręcznikiem papierowym albo połóż kratkę z piekarnika na zlew i niech porządnie ocieknie :) Naprawdę pyszne jedzenie i nie pisz, że zupełnie nie wiesz jak zrobić, bo już wiesz :) kazdy może :) Pozdrawiam ! Daj znać jak wyszło :) p.s. w zakładce mięsa,wędliny znajdziesz również inne przepisy na pieczone, suszone... itd. a w opisie masz wszystko napisane tylko powoli trzeba przesuwać stronkę i trzeba być najedzonym, bo na głodnego to ja jak przeglądam czuję niepokój :) " ...
      Po peklowaniu parzymy :) gotujemy wodę i wkładamy mięso... gotujemy na małym ogniu 10 min
      i wystawiamy do ostudzenia, po tym czasie razem z mięsem gotujemy znowu, do czasu 10 min.. "

      Usuń
  5. Witam ,a czy można tak przyżądzić boczek .Ja zrobiłam taki schab i wszystkim smakuje Ale mąż woli tłuste żarełko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...Witam ! Proponuję karkówkę ;-) będzie dobra :) Boczku nie robiłem /jeszcze nie robiłem ;-) spróbuj, ale przy boczku myślę, że dwa razy po 5 min. wystarczy :) Pozdrawiam !

      Usuń
  6. Witam a czy tak można zrobić też z łopatką i szynką?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak ;-) ... tylko jak będzie bardzo gruba trzeba trochę wydłużyć czasy przygotowania .... :) :) :)

      Usuń
  7. Panie Darku to jest w somie pytanie do pani Izy ale wiem ze od niej nie dostane odpowiedzi.. Pani pisze cytuje: ,,świetny pomysł ja zawsze tylko pekluję 3 dni i zajadam jako "łososiową" ale teraz zaszaleję na święta,,tutaj nic nie ma o suszeniu tylko o samym peklowaniu,,czyli to jest surowa ,solona ..Pozdrawiam.Teresa.K

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam :) jak już jest Pani na moim blogu to ja odpowiem :) proszę zajrzeć na górze strony do zakładki mięso wędliny i tam znajdzie Pani polędwicę łososiową :) Proszę zrobić tak jak tam napisałem i będzie wówczas super wędlina dla smakoszy Polecam i pozdrawiam .... Jak jest Pani na fejsbuku...., to jest tam moja stronka "chlebanaszego" Zapraszam :) .......

      Usuń
  8. Peklosól zawiera azotyn sodu, to substancja konserwująca, której naturolodzy i zwolennicy zdrowej zywności unikaja jak ognia, bo jest rakotwórcza. Gotujemy ten schab bez peklosoli i jest równie wysmienity.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam ! ... "urodaizdrowie" i bardzo dobrze :) gotujcie :) ja nikogo nie zmuszam :) podaję propozycję przygotowania :) Jeżeli ktoś chce to może w miejsce peklo wstawić sól kamienną niejodowaną :) jeżeli chce mieć różowe i kruche mięso dodaje peklo :) A jak nie korzysta z tych opcji, to kupuje w sklepie :) ... i wówczas ma pełen zestaw różności :) "Mięso wieprzowe, sól, izolat białka sojowego, białko zwierzęce, stabilizatory E 450, 451, 452, 331,
      substancja zagęszczająca E 407, malto dekstryna, przeciwutleniacze E 316, E 300, wzmacniacz smaku E 621,
      regulatory kwasowości E 326, E 261, hemoglobina, przyprawy, aromat, substancja konserwująca E 250, barwnik E 120..." Pozdrawiam !

      Usuń
  9. Zrobiłam. Oczywiście nie wytrzymałam i już spróbowałam. Rewelacja!!! Ogromnie dziękuję za przepis. Inne smakołyki też spróbujemy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) :) :) Zapraszam :) drzwi otwarte, proszę wchodzić bez pukania :) Na pewno są jeszcze tutaj jakieś godne uwagi propozycje do sprawdzenia :) :)

      Usuń