niedziela, 30 kwietnia 2017

Biała kaszanka

Biała kaszanka, na Pęczaku Kujawskim, z wątrobą wieprzową.


Pomysł zaczerpnięty z bloga Bogusi bajecznakuchnia , której dziekuję.
 Ja zrobiłem trochę inaczej, ale inspiracja była w bajecznej kuchni :) 


Skład: 1kg karkówki, 0,5kg podgardla, 1kg wątroby, 1kg kaszy pęczak,
 20g majeranku, 20 ziaren pieprzu, 5 liści laurowych, 5 ziaren ziela ang. ,
 ~2 łyżki soli kamiennej Kłodawa, jelita - 1 opakowanie ~15mb, 3,5 l wody.


Mięso kroimy i gotujemy do miękkości w osolonej wodzie z liściem laurowym, , zielem angielskim, pieprzem. Wątrobę kroimy i dorzucamy pod koniec gotowania.


W rosole po ugotowanym mięsie gotujemy  kaszę.


Wystudzone mięso mielimy na małym sitku, z przyprawami, które się ugotowały.


Przyprawiamy majerankiem mięso i dodajemy kaszę, która "wypiła" cały rosół.


Dokładnie mieszamy, sprawdzamy smak,...można jeszcze doprawić solą, pieprzem.


Namoczone i przepłukane jelita nadziewamy na lejek i napełniamy kaszanką.


Po wyrobieniu przygotowanej masy, gotujemy wodę żeby sparzyć kaszankę.


Wszystko wkładamy do gotującej się wody, przykrywamy i wyłączamy
 palnik, pod przykryciem kaszankę zostawiamy w garnku na 30-60 min. 


Wyjmujemy na kratkę i jak ocieknie i się schłodzi chowamy do lodówki.
Podajemy na ciepło, na zimno, z patelni lub z grila wg uznania . 


Smacznego!

6 komentarzy:

  1. Świetna kaszanka, z wątróbką jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)... myślę, że można jeszcze serca ugotowane dorzucić :) pokrojone w kostkę taką do 1 cm :) albo zmielone. Pozdrawiam...!

      Usuń
  2. A może być kasza gryczana?

    OdpowiedzUsuń
  3. Super przepis.Robiłem z różnych przepisów, ale ten mi odpowiada najbardziej.Dodałem jeszcze 30 dkg. słoniny. Pyszna kaszanka.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kaszanka wygląda na super smaczna !!przepis tez mi pasuje czy moge zapiekać bez flaka? pozdrawiam serdecznie 👍👍

    OdpowiedzUsuń