środa, 18 października 2017

Ziemniaki z kapustą

Doskonała potrawa i smaczne urozmaicenie codziennej kuchni.
 Kto lubi ziemniaki i kiszoną kapustę powinien spróbować tego pysznego dania.


Skład:  1 kg kiszonej kapusty, 1 kg ugotowanych ziemniaków, 3 cebule, 5 z.
 czosnku, 1/4 kostki smalcu, sól, pieprz, paprykę ....


Kapustę odciskamy i kroimy, czosnek... przez praskę , cebulę ...w pióra.
Na smalcu podsmażamy cebulę z czosnkiem.


Ziemniaki ucieramy na grubych oczkach  tarki.


Pokrojoną kapustę dodajemy do podsmażonej cebuli i czosnku, podlewamy
 niewielką ilością wody i pod przykryciem dusimy, często mieszając .
Ziemniaki doprawiamy 1 łyżeczką płaską. soli i po 2 łyżeczki. pieprzu- papryki


Podduszoną kapustę dodajemy do przyprawionych ziemniaków i dokładnie
 mieszamy, przygotowane danie posypujemy zieleniną i serwujemy. 



Możemy również podać jako dodatek np. do kiełbasy - kotleta - mięsiwa..... ... 


Smacznego !

2 komentarze:

  1. O - nie jadłam jeszcze kapusty w takiej postaci! Niezwykle apetycznie to wygląda, zapewne zrobię wkrótce, bo uwielbiam kiszoną kapustę i ... ziemniaki:))
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam :) ...całkiem przypadkowo przytrafiło mi się to przepyszne danie :) nie wiedziałem co chcę zrobić, a miałem ziemniaki ....nastawiłem się na pierogi... i chciałem zrobić oryginalny farsz więc postanowiłem zrobić ziemniaki z kapustą...jak już zrobiłem i posmakowałem, to pierogi nie były już potrzebne :) Potem sprawdziłem w googlach i jest to przysmak ze Śląska i ma różne nazwy m.in. kartofelkraut :) :) :) Polecam :) Pozdrawiam :)

      Usuń