wtorek, 14 marca 2017

Chleb powszedni, chrupiąca skórka, pomada...

Pomysł na super chrupiąca skórkę zaczerpnięty z bloga grunttoprzepis.blogspot.com 
Jak tylko zobaczyłem, to musiałem spróbować :)


Jak widać na zdjęciu... chleb prezentuje się zacnie...


Gdy mamy zrobione ciasto,( z 1kg mąki, 1/2 kost. drożdży, łyżki cukru, łyżki soli, 500-600 ml wody)
wyrabiamy je i odstawiamy do wyrośnięcia:)  po wyrastaniu, dzielimy i zagniatamy 2 chleby.


Odstawiamy znowu do wyrośnięcia i przed włożeniem do piekarnika smarujemy pomadą :)
Pomada: 1/2 szklanki wody, szczypta soli i łyżka mąki- gotujemy razem i gorącym smarujemy chleb.


Gwarantuję, że podczas pieczenia zrobi się super chrupiąca skórka.
Pieczemy 10 min/225 st.C, 10min/200 st.C i 40 min/185 st.C 


Nasze chleby upiekłem na dwa sposoby tj. w naczyniu i na blaszce :) 
Jak widać w każdym przypadku wyszły chrupiące skórki.
  

Polecam :) warto skorzystać z tego "triku". 


Efekt zaskoczy każdego :)


U nas chleby były upieczone wczoraj pod wieczór i dzisiaj rano zostało pół jednego bochenka :)


Smacznego !!!

Polecam zajrzeć do innych przepisów, linki znajdziesz poniżej :)
bułki-z-makiem
chleb-pszenny-ziemniaczany
chleb-pieczony-na-proszku-do-pieczenia
chleb-z-zakwasem-z-ogorkow

10 komentarzy:

  1. Piękne i smakowite bochenki :). Też korzystałam z tego przepisu na chleb i pomadę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda rewelacyjnie !!! Piekę sama chleby już od dawna - ponad dwa lata. Założyłam nawet oddzielnego bloga o chlebie, ale ciągle brakuje mi na niego czasu i zapału :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czas, czas, czas :) ... chęci jest dużo ale nie da się wszystkiego od razu :) ... Trzeba w domu piec, chociaż tyle można :) w piekarni to niestety...chemia, koncerny, pogoń za pieniądzem, Monsanto i jego Rundap, ...jest tego w cholerę...mąka żeby była biała to dosypują tlenek tytanu..., razowy żeby był ciemny- dolewaja coli z biedronki i jest razowy na miodzie..spulchniony.. Oj ! ... Pozdrawiam, bo będę pisał cały dzień :)

      Usuń
    2. Dlatego właśnie piekę sama - no i też nie zawsze mam mąkę z pełnego przemiału z ekologicznej uprawy ale jak tylko jest możliwość to kupuję taką ....

      Usuń
    3. ...hmmm. nieraz przy wędlinach dodawałem skład przemysłowych wyrobów "dobrej firmy" sokołowa, morlin itp. ..."Mięso wieprzowe, sól, izolat białka sojowego, białko zwierzęce, stabilizatory E 450, 451, 452, 331,
      substancja zagęszczająca E 407, malto dekstryna, przeciwutleniacze E 316, E 300, wzmacniacz smaku E 621,
      regulatory kwasowości E 326, E 261, hemoglobina, przyprawy, aromat, substancja konserwująca E 250, barwnik E 120..." ( widziałem, ze też dodawałaś coś takiego, ale to rano o szóstej było...) Pytam jak to sie ma do domowego schabu na kanapki gdzie jest 1/20 tej chemii... Przy serach tez sprawdzałem... Mam przy schodach opakowanie soli tej zwykłej do posypywania i tam właśnie był "twój" E 536 ... Sam żyłem 100 lat w nieświadomości ale widać, że jak się chce wiedzieć to można ... nie jest to zabronione :) temat rzeka, a dzień się kończy Pozdrawiam !

      Usuń
  3. http://zapiecekjagi.blogspot.com/

    zapomniałam o adresie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... ;-) a ja tam grasowałem rano na JagaToJa... :) chętnie zajrzę na zapiecek :) wstawiłem kilka Twoich wpisów na google+ żeby inni tez poczytali, że warto w domu sobie zrobić coś pysznego...jak mnie nie chcą słuchać to może Jagi posłuchają :) Pozdrawiam !!!

      Usuń
    2. Ludzie są wygodni - nie licz na to że ktoś zmądrzeje po przeczytaniu naszych blogów :) sama mam takich w rodzinie którzy kupują plastikowe jedzenie. Wykupują abonament w karmniku tylu bar i przynoszą gotowe syfy w plastikowych opakowaniach do domu. Bo szkoda czasu na gotowanie.... i karmią rodzinę żarciem które różni się od opakowania może jednym genem

      Usuń
    3. ... :) po cichu, po małemu cichu ...czytają niektórzy:) nieraz nawet od roku czasu :) ...kilkanaście osób objawiło mi się w tzw. prive ;-), to mnie cieszy :) A tak dodaję różne/ inne niż moje żeby innymi słowami, fotkami, zwrotami ....trafiło gdzie trzeba :) Wiem, że wygodniej jest ludziom zjeść w barze itp. i nieraz się pytam " słuchaj stary masz łeb na karku, wybudowałeś dom, firma hula ...a Ty pizzę na telefon zamawiasz, po co w domu wybudowałeś kuchnię/ po co te meble na zamówienie za 45 koła :) przecież mogłeś zrobić jeszcze jeden pokój :) i mieć święty spokój :) odpowiedzi są w stylu ...jak w filmie "Kogiel mogiel" a co LUDZIE POWIEDZO, że kuchni Ni ma ;-) .... " Ech tam...kropla drąży skałę może się uda coś naprawić :) Pozdrawiam !!!

      Usuń