środa, 8 marca 2017

Chleb bez wyrabiania

Domowy chleb bez wyrabiania i czekania.  

    Skład: mąka typ 650 1 kilogram, 40-50g drożdży, woda ciepła 1 litr, cukier
     4 łyżki, sól 2 łyżki, ocet 4 łyżki, opcjonalnie dodatki: nasiona, płatki, zioła... 


    Opis : wlać do miski ciepłą wodę i wsypać cukier, dodać rozkruszone
     drożdże...dobrze pomieszać, wsypać mąkę, sól, nasiona-wymieszać
     i na końcu dodać ocet... całość mieszamy i przekładamy do
     wysmarowanych foremek, skrapiamy wierzch wodą, wkładamy do
     zimnego piekarnika ustawiamy 200 st. 30 min, 185 st. 30 min, góra/dół







    Po wyjęciu z formy -można postukać od spodu, powinien być głuchy
     odgłos- wówczas jest upieczony- jak nie, to można jeszcze dopiec już 
    na samej kratce od 3 do 6 minut zależy piekarnika...




Smacznego !!!

13 komentarzy:

  1. Piękne bochenki :). Pierwszy raz spotykam się z dodatkiem octu w chlebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam ! Dziękuję :) proszę spróbować, to chyba najszybszy chleb :) ocet trzyma świeżość i w takiej ilości, a jeszcze po odparowaniu ...to "pikuś" do rzeczy, które się dzieją w piekarniach....można dać jabłkowy :) ja daję jaki mam :) Pozdrawiam !

      Usuń
  2. witam ! jeśli mam zwykły gazowy piekarnik (tylko dół) jak długo i w jakiej temp piec? pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) zwykły/ niezwykły :) piekarnik to piekarnik trzeba go wyczuć :) ...spróbuj tak samo... potem wyjmij chleb i postukaj w spód :) jak dudni głucho to o.k. jak nie to dopiecz bez foremki na kratce około 5 min. :)

      Usuń
  3. Jak sie nie posiada takich foremek to mozna w zwyklej duzej blaszce albo bez blaszki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj :) i daj znać ... ja tak nie robiłem więc nie pomogę :) ....

      Usuń
  4. Do wody przed maką dał ocet. Nie uda się chleb?

    OdpowiedzUsuń
  5. Już robiłam wszystkie "szybkie"chlebki z pana przepisów i zawsze mega wychodzą.pana blog to prawdziwa skarbnica wiedzy.pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobilam dzisiaj i pierwszy raz taki pyszny wyszedl moj chleb.Wczesniej korzystalan co chwile z innego przepisu i raczej zostane przy tym. :) A dodam jeszcze,ze chleb pierwszy raz nie kruszy sie przy krojeniu. <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Dlaczego słabo wyrósł? 😒

    OdpowiedzUsuń
  8. zrobiłam dzis swój pierwszy chleb, z połowy składników, piekłam w keksówce, w piekarniku, grzanie tylko dół, tak na oko z 45 min

    OdpowiedzUsuń