sobota, 25 marca 2017

Deser waniliowy

Polecam fajny i efektowny deser, który jest łatwy do przygotowania .


Potrzebujemy 1 litr mleka, szklankę cukru, cukier waniliowy, żelatynę, żelki.


Mleko gotujemy z cukrem.


Żelatynę tzn. całe opakowanie/ 6 łyżek/ 50 g  namaczamy w zimnej wodzie.


Po zagotowaniu studzimy i dodajemy żelatynę, dokładnie mieszamy.
Potem odstawiamy do wystudzenia, ale nie do stężenia.


Przygotowujemy żelki i "naczynia" na nasze super galaretki.


Wrzucamy żelki i zalewamy  przestudzonym mlekiem z żelatyną. 


Dla stężenia wkładamy do lodówki na minimum 1 godzinę.


Potem już tylko serwujemy. 


Smacznego ! 


30 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Przepis już masz, więc do dzieła :) smakuje każdemu :) Można też kolorowe galaretki itd... Pozdrawiam !

      Usuń
    2. ....Oj byłem u Ciebie na blogu przez chwilę :) i mój deserek to pikuś :) ....do Twoich wypieków :) Wrzuciłem kilka na moje google+ może jak znajdę czas to skorzystam :) Musiałem uciekać, bo bym został na dłużej a tu robota czeka:) Pozdrawiam !

      Usuń
  2. Pięknie to wygląda i pewnie smaczne.:-)
    Ja robię podobne tylko z twarożkiem, ale efekt ten sam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Cieszy oko i duszę :) ... Pozdrawiam !

      Usuń
  3. Ha ha ha .. nie postarałeś się - żelki robię sama :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. żartuję oczywiście :) fajnie wygląda

      Usuń
    2. ...:)Ha :) bo to bez starania każdemu wychodzi i wszystkim smakuje :) Następnym razem skomplikuję :) wstawię niewyraźne zdjęcie...bez opisu :) Żelki :) jakbym pokazał, że robię, to ciągle/ codziennie jak chleb bym kręcił... :)

      Usuń
    3. ....robisz żelki, ale nie miśki ? ...tylko kwadraciki? ...tzn. sześcianiki :)

      Usuń
    4. Mam foremki różne :) zobacz to :) https://www.facebook.com/groups/406626516344338/permalink/445257069147949/

      Usuń
    5. i rybki i ananasy i buteleczki i miśki :)

      Usuń
    6. Hmmm 1:0 dla Ciebie :) zaraz zobaczę ...jakie to są te foremki :) ...

      Usuń
    7. ....niestety wujek google chrome nie chce mi ich pokazać :( ale jak są to znajdę :)

      Usuń
    8. ....są foremki na allegro .... itp. :) Może kupię :) :) :)

      Usuń
    9. A tej żelatyny to ile

      Usuń
    10. Bardzo dobre pytanie :) ...dostałem już wiadomość na fb, że nie podałem ...już poprawiłem :) 6 łyżek/ całe opakowanie/ 50 gram :) dla każdego jest miara :) ja robię tak z głowy i jak napisałem żelatynę, to na zdjęciu było całe opakowanie .... ale to ja tak sobie myślę na skróty .... Pozdrawiam !!!!!!! Życzę samych sukcesów kulinarnych nie tylko z tym małym deserem ... Dziękuje za wizytę i komentarz:) Kto pyta.... :)

      Usuń
    11. Jaga A :) ...jest już 3300 wyświetleń wpisu :) ...a Ty nie wierzyłaś, że ........... Pozdrawiam ;-) !!! ...będzie kontynuacja, bo po Twoich słowach dodałem co nie co i dzisiaj podałem lepszy deser :) ;-)

      Usuń
  4. Ile wody?tyle ile na opakowaniu czy mniej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...woda ma tylko być do rozpuszczenia żelatyny 1 szklanka powinna wystarczyć... wlać należy do miski, wsypać żelatynę i dokładnie rozmieszać :)

      Usuń
    2. Dziękuję :) udało się prawie... chyba za szybko (niestety czas naglił!) zalałam żelki, bo troszkę stwardniały :/ ale bardzo smaczne. Olga

      Usuń
    3. Cieszę się :) ...żelki gdy zajadamy same tak prosto z paczki, to nie ma odniesienia twardości....tutaj mamy nasza delikatną galaretkę mleczno-waniliową i tak się wydaje, że są twarde... więc pewnie wszystko o.k. Pozdrawiam i zapraszam częściej :)

      Usuń
  5. witam miło, robie podobne w wygladzi
    e ale z sera, sera mascarpone i kolorowych galaretek.
    Barbara (bbkb)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) wersji na pewno jest dużo :) ...robi fajne wrażenie wzrokowe kolorowo na białym tle ... i jest smaczne :)

      Usuń
  6. Przepis już spisałam i na pewno spróbuje. Szybkie, tanie...takie właśnieprzepisy lubie.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale uproscilam i zelatyne wsypalam do zumnego mleka i podgrzewam aby mleko bylo dosc cieple nie gorace razem z cukrem i caly czas mieszam potem studze i zalewam super ale dodaje aromaty cytrynowe pycha

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajny i prosty deserek, ja robię podobny z galaretkami :)

    OdpowiedzUsuń